ID: SESAR-ER4-22-2019

Stručný popis výzvy

Vedenie lietadiel oddelených od seba je jednou zo základných funkcií ATM. V koncepcii SESAR pozemná automatizácia podporuje riadiacich letovej prevádzky v ich úlohe poskytovať riadenie separácie. Predchádzajúci výskumný prieskum SESAR (projekt R-WAKE) vyvinul počiatočnú koncepciu na aktualizáciu schémy minimálnych rozdielov z brázdy uplatniteľných na trase a TMA (okrem prípadov, keď sa uplatňuje RECAT) a nové operačné zlepšovanie je v procese pridávania do európskeho hlavného plánu ATM. Cieľom tejto témy je stavať na práci R-WAKE s cieľom pokročiť v definovaní a počiatočnom overovaní tohto konceptu. Očakáva sa, že táto práca podporí vývoj budúcich riešení SESAR, ktoré umožnia odkloniť sa od „vopred určených“ univerzálnych minimálnych hodnôt, ktoré sa používajú v súčasných operáciách smerom k dynamickejšiemu zobrazeniu. Nový systém separácie môže zahŕňať zváženie znížených minimálnych vertikálnych rozstupov, ktoré môžu zahŕňať aj možnosť použitia minimálneho vertikálneho rozstupu 500 ft od zeme k neobmedzenému, čo môže umožniť použitie stredných letových hladín, napr. 275, 285, 295, 305. Návrhy musia brať do úvahy požiadavky na meranie nadmorskej výšky, pričom možno uvažovať o použití geometrickej výškomery založenej na GNSS v kombinácii s barometrickým výškomerom na podporu zníženia vertikálnych minimálnych rozstupov. Hoci kľúčovým cieľom je opätovné vymedzenie minimálnych hodnôt prebudenia, je tiež potrebné začať skúmať potenciál na zníženie MRS, pretože tam, kde je novo definovaná minimálna separácia prebudenia (MWS) nižšia ako použiteľná minimálna radarová separácia (MRS), nové znížené minimá sa budú uplatňovať len vtedy, ak sa dá MRS bezpečne znížiť.

Informácia pre prijímateľa

Dátum
uzávierky
29/08/2019
Výška
alokácie
23 064 361 €
Program
Stav
uzavretá