ID: HORIZON-CL2-2021-TRANSFORMATIONS-01-05

Stručný popis výzvy

Návrhy v tejto výzve by mali podporovať účelné a pedagogické využitie nových technológií, vrátane aplikácií metód umelej inteligencie (AI), virtuálnej reality (VR), rozšírenej reality (AR) a robotiky v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy, s cieľom podporiť zručnosti 21. storočia, ako je komunikácia, spolupráca, digitálna gramotnosť, kritické a dizajnérske myslenie a kreativita. To by zase malo umožniť prispôsobenejšie a flexibilnejšie spôsoby vzdelávania vrátane online a kombinovaného doručovania. Návrhy by mali tiež preskúmať prepojenie s veľkými údajmi, analytikou vzdelávania a umelou inteligenciou, aby sa účinne podporilo dištančné vzdelávanie. Výskum by sa mal zamerať na to, ako rôzni študenti zažívajú a majú prospech z digitálne zdokonaleného vzdelávania alebo sú z neho vylúčení, napr. študenti a študentky, študenti z migračného prostredia, študenti so zdravotným postihnutím a, alebo problémami s učením, nadaní a talentovaní študenti, mestskí a vidiecki študenti, mladí a dospelí študenti atď. Návrhy by sa mali zaoberať aj potenciálnymi negatívnymi účinkami používania technológií v školách, ako je kyberšikana, pričom sa zameriame aj na pozitívne efekty používania týchto technológií na zvýšenie príležitostí študentov na vzdelávanie. Výskum by mal okrem toho preskúmať vplyv digitálnych technológií na osvojenie si základných zručností. Malo by sa tiež preskúmať odolnosť a schopnosť účinne hromadne využívať možnosti elektronického vzdelávania v prípade kríz, závažných núdzových situácií, ako je pandémia COVID-19, ničivé udalosti, ako aj katastrofy spôsobené ľuďmi alebo prírodné katastrofy, ktoré môžu oslabiť ľudský a sociálny rozmer vzdelávania. Nakoniec by sa v tejto súvislosti malo preskúmať aj zapojenie viacerých zúčastnených strán a vzorce spolupráce.

Dátum
uzávierky
07/10/2021
Výška
alokácie
9 000 000 €
Program
Stav
uzavretá