ID: SESAR-ER4-29-2019

Stručný popis výzvy

Priemyselný výskum SESAR pracuje na umiestnení a integrácii IFR RPAS vo vzdušných priestoroch A-C. Táto téma skúma integráciu vo vzdušných priestoroch D-G. Cieľom je poskytnúť technické možnosti alebo procedurálne prostriedky, ktoré umožnia fungovanie IFRAS RPAS v triedach D až G vzdušného priestoru. Výskum by mal zvážiť prenos odporúčaní na rozlíšenie do stanice vzdialeného pilota, ako aj možnosť, aby systém implementoval takéto rady bez odkazu na stanicu vzdialeného pilota. V oboch prípadoch by sa mali preskúmať všetky aspekty týkajúce sa výkonnosti systému a prepojenia, ako aj technické a ľudské dôsledky väčšieho stupňa automatizácie. Schopnosť, ktorú je potrebné vyvinúť, je funkcia Remain Well Clear (RWC) pre IFR RPAS. RWC si kladie za cieľ umožniť IFR RPAS vykonávať manévre RWC na udržanie oddelenia od kooperatívnej a potenciálne nespolupracujúcej dopravy. Treba poznamenať, že táto funkcia RWC nie je ani bezpečnostnou sieťou zameranou na zamedzenie kolízie na poslednú chvíľu, ani len na zobrazenie okolitej premávky na základe situačnej informovanosti, ale na prevádzkovú koncepciu umožňujúcu, aby sa RPAS IFR od seba oddelili od iných lietadiel, ako je VFR. Upozorňujeme, že cieľom tejto funkcie nie je umožniť pilotovi, aby plnil zodpovednosť za bezpečnosť svojich vlastných lietadiel opísaných v prílohe II k dohovoru ICAO. Výskum musí zvážiť, ako bude európska koncepcia ovplyvnená existujúcim rozdielom medzi Európou a USA týkajúcimi sa zodpovednosti pilotov IFR pri prevádzke s neznámym lietadlom VFR v triede E.

Informácie pre prijímateľa

 

Dátum
uzávierky
29/08/2019
Výška
alokácie
23 064 361 €
Program
Stav
uzavretá