ID: JTI-CS2-2019-CFP10-THT-07

Stručný popis výzvy

Najjednoduchší spôsob, ako zlepšiť aerodynamickú účinnosť a výkon lietadla, je zvýšiť jeho pomer strán krídel. Zvýšenie pomeru strán má priamy vplyv na indukovaný ťah. Zvýšenie pomeru strán pri súčasnom splnení konštrukčných obmedzení, ktoré majú doposiaľ obmedzené pomery strán moderných krídiel dopravných lietadiel, ako sú aerodynamická pružnosť , konštrukčné riešenie a obmedzenia. Dlhé, štíhle krídla môžu vyžadovať radikálne odlišné konštrukčné a výrobné koncepty. Systémy na kontrolu zaťaženia sa môžu ukázať ako nevyhnutné pre uskutočniteľnosť konštrukcie s vysokým pomerom strán. Optimálne rozpätie krídla môže viesť k potrebe skladania vonkajších krídlových častí. Cieľom tejto témy je poskytnúť predbežnú projektovú štúdiu, ktorá by zahŕňala zachytenie súčasného stavu techniky, analýzu potenciálnych prínosov prostredníctvom použitia krídiel s veľmi vysokým pomerom strán v rôznych segmentoch trhu s dopravnými lietadlami. Mali by sa analyzovať rôzne koncepcie návrhu, pričom by sa mala venovať osobitná pozornosť konštrukčným obmedzeniam, ako sú uvedené vyššie. Mala by sa dokončiť navrhovaná predbežná koncepcia „najlepšia vo svojej triede“, počnúc vybraným referenčným lietadlom na porovnanie z hľadiska výkonnosti. Odhadované zisky by sa mali experimentálne overiť pomocou modelovaných testov aerodynamického tunela, aspoň z hľadiska aerodynamického výkonu, prípadne aj z hľadiska hluku. Pozrite si dokument s úplnými popismi tém uverejnený v tejto výzve.

Informácia pre prijímateľa 

Dátum
uzávierky
03/09/2019
Výška
alokácie
59 450 000 €
Program
Stav
uzavretá