ID: DT-ART-03-2019

Stručný popis výzvy

Návrhy výskumu a inovácií by sa mali zamerať na návrh bezpečných rozhraní človek-stroj pre vozidlá s vysoko automatizovanými jazdnými funkciami a bezpečný a riadený prenos medzi jednotlivými prípadmi použitia rôznych úrovní automatizácie SAE (medzi úrovňou 4 až 3 z úrovne 3 alebo 2) pre všetky typy ovládačov.
Navrhované aktivity by mali zahŕňať všetky tieto aspekty:
Výskum charakterizujúci roly vodičov v prípadoch použitia automatiky SAE úrovne 4 a prechodu medzi týmito a nižšou úrovňou automatizácie. Aktualizácia komplexných modelov správania/reakcie vodiča, povedomia, pripravenosti a monitorovania. Je potrebné vziať do úvahy generačné aspekty vodičov, berúc do úvahy najmä zmeny v skúsenostiach s používaním IT a vek, ale aj iné kultúrne faktory. Metódy hodnotenia účinnosti, najmä z hľadiska bezpečnosti, založené na týchto modeloch. Mal by sa zohľadniť nový vzťah medzi vodičom a vozidlom (vzájomná spolupráca), berúc do úvahy aj rozmanitosť činností, ktoré môže vodič vykonávať, zatiaľ čo sa vozidlo riadi samé. Môžu byť zahrnuté aj prípady, keď obsluha ovláda vozidlo na diaľku. Rozvíjať ľahko zrozumiteľné riešenia, ktoré vodičovi jasne uvádzajú, aký je prevádzkový spôsob automatizovaného režimu alebo režimov, ktoré sú v súčasnosti povolené, ako aj zabezpečenie bezpečnej a spoľahlivej funkcie pridelenia a zodpovedajúcej pripravenosti vodiča/operátora. Odovzdanie riadenia vodiča, stav vodiča/obsluhy a porucha sú medzi aspektmi, ktoré je potrebné zvážiť a mala by sa zabezpečiť zamýšľaná reakcia vodiča. Demonštrácia funkčnosti konceptu v reálnych situáciách s rôznymi prípadmi použitia a prostredí, kde automatizované systémy prijímajú a dávajú spätnú kontrolu vodičovi a od vodiča.

Informácia pre prijímateľa

Dátum
uzávierky
25/04/2019
Výška
alokácie
8 000 000 €
Program
Stav
uzavretá