ID: SESAR-IR-VLD-WAVE2-08-2019

Stručný popis výzvy

Vďaka rozšíreniu horizontov systémov riadenia príjazdu (AMAN) sú odvetvia En-Route ovplyvnené súbežnými stratégiami riadenia príchodu kvôli prekrývajúcim sa horizontom AMAN v niekoľkých nezávislých oblastiach manévrovania terminálov (TMA). Musí sa riešiť interakcia medzi synchronizáciou dopravy a vyrovnávaním dopytu a kapacity (DCB) v rámci rozšíreného horizontu a je potrebné preskúmať a rozvinúť potenciálne potreby integrácie informácií a mechanizmy vyrovnávania, aby sa zabezpečila optimálna kapacita. Komplexné interakčné dopravné toky v TMA (vrátane z / na viacero letísk) sa musia aktívne zvládnuť, aby sa zvýšila bezpečnosť a zvýšila sa palivová účinnosť, zatiaľ čo kapacita sa zvyšuje. Nepretržité stúpačky a kontinuálne zostupové operácie (CCO / CDO) pri neúnavnom ťahu sú ekologicky šetrné, pretože sú palivovo efektívnejšie a zároveň minimalizujú čas, počas ktorého musia byť lietadlá v nízkej nadmorskej výške, čím sa znižuje ich vplyv na hluk. Ovládače však často potrebujú používať stredné úrovne, aby sa zabezpečilo oddelenie. Použitie stupňovitých stúpaní a zostupov by sa malo znížiť súčasne s optimalizáciou letov s priľahlou správou rýchlosti a optimalizáciou celkovej úlohy riadenia letovej prevádzky (ATC). Viac systémov manažmentu príletov musí zabezpečiť pravidelnejší tok prichádzajúcich lietadiel spravovaných pre optimalizáciu TMA, ako aj optimalizáciu dráhy. Aby sa umožnilo dôslednejšie poskytovanie odchodov do TMA a nakoniec do sektorov En Route, je potrebných niekoľko systémov riadenia odletu. Zlepšené toky pomôžu uľahčiť optimalizáciu profilov lietadiel s dynamickými štruktúrami ciest, ktoré dokážu poskytnúť ďalšie riešenia integrované s riadením frontu. Operácie rotačných lietadiel IFR sú obmedzené tak, aby používali rovnaké postupy priblíženia / odletu ako lietadlá s pevnými krídlami a vzhľadom na ich nižšie rýchlostné profily je prijímanie vzletových a pristávacích dráh veľmi často negatívne ovplyvňované na rušných letiskách. Špecifické postupy rotorových lietadiel musia byť definované najmä v nepriaznivých poveternostných podmienkach, aby pomohli pilotom rotorových lietadiel predĺžením pristátia k zhoršeným vizuálnym podmienkam.

Informácia pre prijímateľa 

Dátum
uzávierky
16/04/2019
Výška
alokácie
8 928 771 €
Program
Stav
uzavretá