ID: SESAR-IR-VLD-WAVE2-10-2019

Stručný popis výzvy

Výzva zameraná na súčasné operácie v rámci kontinentálneho vzdušného priestoru na trati. TMA sú založené na sektonizačných štruktúrach, ktoré majú v úmysle zvládnuť dopyt po doprave v závislosti od kapacity kontrolórov. Výsledkom je taktické využitie viacerých radarových vektorov a stupňovitého stúpania a klesania udržiavať oddelenie medzi lietadlami vo vysokých dopravných situáciách, čo vedie k menej účinným letovým profilom a vysokým pracovným zaťaženiam. Nové nástroje ATC a vývoj nových konceptov umožnia, aby bezpilotné prostredie (podľa potreby) vyhovovalo rôznym štruktúram vzdušného priestoru, ako je voľná trasa, rôzna úroveň dopravy a zložitosť. Produktivitu kontrolóra je potrebné riešiť s novými tímovými organizáciami, aby sa vyrovnali s plánovaním a kontrolou založenou na koncepcii neplánovaných hraníc. V dnešnej situácii poskytujú poskytovatelia letových navigačných služieb (ANSP) zvyčajne monolitický systém ATM v každej jednotke letovej prevádzky (ATSU) s veľmi malým počtom informačných služieb a prvkov infraštruktúry, ktoré sú rozdelené medzi jednotlivé centrá. V prístupe k virtuálnym centrám pracovné pozície riadiaceho pracovníka sú oddelené a dokonca môžu byť geograficky oddelené od informačných služieb bankomatov, ktoré spotrebúvajú, a tieto informačné služby môžu byť rozdelené medzi rôzne ATSU alebo dokonca medzi ANSP. Hlavnými prínosmi, ktoré sa očakávajú od prístupu virtuálnych centier, sú zníženie nákladov a väčšia flexibilita na podporu vyváženia zaťaženia medzi účastníkmi ATSU, delegovanie vzdušného priestoru alebo zvládanie mimoriadnych situácií. Rozvoj technických služieb a spoločných rozhraní vyplývajúcich z nových technológií, pracovných metód, architektúry orientovanej na služby.

Informácia pre prijímateľa 

Dátum
uzávierky
16/04/2019
Výška
alokácie
18 440 502 €
Program
Stav
uzavretá