ID: SESAR-ER4-30-2019

Stručný popis výzvy

Výskum v tejto téme sa budú rozvíjať postupy pre riadenie havárie lietadla, ktoré letecky prepravuje jeden pilot, ktorý potrebuje podporu pozemnej kontroly. Predpokladá sa, že koncepcia riadenia núdzových situácií zníženej prevádzky posádky bude vyžadovať, aby systém riadenia letovej prevádzky ATM zahŕňal lety, ktoré prechádzajú z bežného letu s posádkou na let s obmedzenou ľudskou činnosťou na palube a riadenie letu. Výskum sa musí zamerať na riadenie prechodu z letu s posádkou na (úplne alebo čiastočne) diaľkovo riadený let z perspektívy riadenia letovej prevádzky a riadenie letu, až kým nebude bezpečne pristávať na vyhradenom letisku. Výskum by mal zvážiť, ako by koncepcia, postupy a technológie z vývoja v integrácii RPAS mohli túto aktivitu podporiť. Výskum môže zahŕňať simulované lety v reálnom čase zahŕňajúce pilotov, vzdialených pilotov a kontrolórov. Ďalej sa musí zamerať len na aspekty riadenia letovej prevádzky a len na riadené pohotovostné riadenie s riadeným personálom. Znížené riadenia núdzových situácií posádky zvyšuje bezpečnosť letovej prevádzky s jedným pilotom.

Informácia pre prijímateľa

Dátum
uzávierky
29/08/2019
Výška
alokácie
23 064 361 €
Program
Stav
uzavretá