ID: SESAR-IR-VLD-WAVE2-17-2019

Stručný popis výzvy

Výzva je zameraná na operácie rotorových lietadiel IFR , ktoré sú obmedzené tak, aby používali rovnaké postupy priblíženia / odletu ako lietadlá s pevnými krídlami, a vzhľadom na ich nižšie rýchlostné profily je veľmi často negatívne ovplyvňovaná priepustnosť vzletových a pristávacích dráh na rušných letiskách. Jedinečnou výhodou riešenia je to, že je podporovaná najmä systémom lietadiel namiesto systémov letiska a nie je potrebná zložitá a nákladná pozemná infraštruktúra. Postupy priblíženia / odletu založené na GNSS (napr. APV SBAS / Baro) s postupmi vertikálneho navádzania na rušných letiskách s použitím špecifických nezávislých postupov IFR podľa Rotorcraft z oblasti FATO (oblasť konečného priblíženia a vzletu) na letiskách s cieľom odstrániť rotorové lietadlo IFR z aktívnych dráh a umožniť lietadlám s pevným krídlom a rotorovým lietadlám vykonávať simultánne neinterferujúce (SNI) operácie. Tieto nezávislé IFR operácie špecifické pre rotorové lietadlo budú umožnené postupmi Point-in-Space (PinS in Space) (PinS), ktoré umožnia prístup na / odchod z FATO VFR. Pri dosiahnutí PinS sa pilot rozhodne buď pristúpiť k pristátiu alebo prerušiť prístup. PinS je tiež MAPT (Missed Approach Point). Vyhradené koncepcie IFR SNI môžu poskytnúť alternatívnu možnosť IFR na malé letiská, kde inštalácia tradičných navigačných pomôcok nie je finančne životaschopná alebo nerealizovateľná kvôli iným špecifickým obmedzeniam. Operácie rotačných lietadiel IFR sú obmedzené tak, aby používali rovnaké postupy odletu ako lietadlá s pevnými krídlami a vzhľadom na ich nižšie rýchlostné profily je prijímanie vzletových a pristávacích dráh veľmi často negatívne ovplyvňované na rušných letiskách. Podmienky nízkej viditeľnosti majú negatívny dopad aj na posádky lietadiel, čím sa znižuje ich situačné povedomie na celkovom obrázku letiska. Jedinečná výhoda riešenia spočíva v tom, že je podporovaná najmä systémom lietadiel namiesto systémov letiska a nie je potrebná zložitá a nákladná pozemná infraštruktúra.

Informácia pre prijímateľa 

Dátum
uzávierky
16/04/2019
Výška
alokácie
20 500 000 €
Program
Stav
uzavretá